الأربعاء، 11 نوفمبر 2009

حينما اكذب على نفسي اقول........


انى الان اعيش حالة لاأعرف لماذا اقول
هذا الكلام لكن اعلموا جميعا انه من الخطأ
ان احب واتلفظ بتلك الكلمات ولكن ما قصدته.
هو مجرد تعبير بسيط عمّا احس من جراح والم.
لكنى والله وبالله ما احببت غيرها وما كنت .
مائجا الا بها انها وبحق عشق للحياه للحياه
اتحدى.
اتحدى .إعصار حبكِ الضارب0أن يكسرني
أتحدى 0شلالات شمسكِ المائجة نحوي0 أن تجذبني
أتحدى 0دستور عشقكِ0المائي0 أن يغرقني
أتحداكِ 0بكل 0أبجديات جنوني
وأرفع رآية 0معركتي
لا شعركِ المسافر في عالمي0 يفتنني
ولا عينيكِ 0الناعستين0 تربكني!!
أتحدى 0سحركِ الخلاب 0 أن يسحرني
وحسنكِ 0العائم في حريركِ 0أن يقيدني
أنا أتحداكِ 0يا سيدتى0
أتحدى هذا الشموخ0 العاري في ثلج يديكِ 0أن يحرقني!!
سجلي 0ياربة حسن الكون 00
أني منعت هبوطكِ في مطاراتي00
وأني إعتصمت 0البرد0 هروباً من نيران 0أحضانكِ
وأني أرفضكِ
بكل ما تحويه عتراضاتي!!
وأني حين أضرب بالقلم0ينحني الكون 0 لرائع عباراتي
وما زلت0 أتحداكِ00
فـلاخدك المياس 0يسيل لعابي!!!
ولا نهدكِ الكاعب0يستهوي 0شفاتي00
ولا يستهوي صدري 0للأحضانكِ0ولا يشعل نيراني!!
أطفأت صيفي0
فلن تكون شفاتكِ0
عاصمة قبلاتي0
وما زلـــتُ 0أتحــــــداكِ
فلا ساقكِ 0المشع0 كموج الحريريطربني
ولا رقصكِ 0الشرقي0 الباهر يرقصني!!
ولا قوامكِ 0الفارع0 الممتد نحو النجومِ يأسرني
وانا اتحداكى

هناك 23 تعليقًا:

Unknown يقول...

اللهم ارزقك ما تحب وتتمنى
وارزقنا ما نحب
كلماتك جميلة
واحساسك رقيق وعالى جدا
وفقك الله
تحياتى

فاتيما يقول...

أزيك يا احمد
انا كنت لسه هقولك
إن كل الكلام دا ميمشيش معايا
و انت بتحبها و واقع لشوشتك بس بتقاوح و بتضحك على روحك و بتاع
و بعدييييي رجعت ابص على العنوان
لقيته شارح كل حاجة
و انت معترف يا بنى لوحدك من اول سطر و مش مستنى حد يقررك
بصراحة
احترمتك جدا
و احيييك جدا
و الكلمات موحية جدا
و نابضة بالحياة
و الحب جدا
جدا
تحياتى ليك
يا اللى اسمك مخبى اللى جوا قلبك
لأن قلبك هوه الأشتياق بعينه

غير معرف يقول...

لو بتحب بجد اووووووووووى

مش هتقدر على التحدى حتى لو ضحكت على نفسك
اخبارك ايه
مش بتزورنى ليه
ابقى طمنا عليك
ولا انت نسيت اختك ؟

يارب تكون فى خير حال
سلام

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

ان شاء الله ربنا هيكرمك

بجد حسيت بكل كلمة خطتها يدك
ربنا معاك
ازمة وهتعدى
ابقا طمنى عليك

تحياتى

ليس فقيرا من يحب يقول...

كلمات جميله وتشع بالحياه والعنوان

كمان بس ممكن تضيف لن قبل اتحدى

لان دى مشاعرك الحقيقيه

ربنا يسعد قلبك يارب ويريح بالك

فى حفظ الله

غير معرف يقول...

لا تشتاق

انا تمام بس واضح انك انت اللى مش تمام
الجأ الى الله وصلى ركعتين كدا علشان ربنا يهدى ليك نفسك

استعن بالصبر والصلاه على البلاء

انا مش فاهمه انت مالك بالظبط وايه اللى مضايقك

بس خليك مع الله علشان ربنا يكون معاك
خليك قوى طول ما انت معاك رب كريم وكبير متشلش اى هم
وكلنا اخواتك معاك وقبلنا كلنا واللى احسن مننا ربنا معاك

يارب تكون دايما بخير

*****************************
دا ردى على كلامك عندى فى البلوج
ربنا معاك ويقويك ويهديك الى نفسك خير هدايه

اللهم امييييييييييييييين

اختك حنين

romansy يقول...

أيها الحب لماذا لم تعطني قطرة من بسماتي
لماذا لا أعرف غير الحزن والألم والدموع الجاريات

romansy يقول...

احمد انتى واخدنى قدوه ولا ايه
يا بنى بلاش خيابه انت احسن بكتير واقوى على اى شى

لا تـــشـــتــــاق يقول...

نهر الحب
نورتى المداونه
وشكرا جزيلا على دعائك
وربنا يعزك يارب
ودايما منورانى

لا تـــشـــتــــاق يقول...

ماما فاتيما
حضرتك وحشانى جدا
وعاوز اقولك على حاجه كمان مع انه مينفعش اقولها هنا بس هقولها
انا محتاجلك اوى

لا تـــشـــتــــاق يقول...

حنين
تعرفي انى اتخنقت اوى من الحب والمحبين
بس برده عندى قناعه تغفر خنقتى دى وهى انى ابدا لم اخطئ في حبي

لا تـــشـــتــــاق يقول...

ايناس ازيك
اخبارك ايه؟
والله يا انوس مش باين انها مجرد ازمه
ومش باين انها هتعدى
بس الحمد لله على كل شئ
نورتى ياقمر

لا تـــشـــتــــاق يقول...

ليس فقيرا من يحب
والله انا مش عارف اقولك ايه
بس انا متحديتش حد غير قلبي
وخسرت التحدى معاه مع انى عمري ما خسرت اى تحدى قبل كده
عموما نورتى

لا تـــشـــتــــاق يقول...

والله ياحنون انا الحمد لله كويس ومفيش حاجه هى بس شزيه مشاكل وتراكمت على بعضها
بس ان شاء الله خير
وربنا يسهلها وكل حاجه تعدى
نورتى ياقمر وشكرا على سؤالك

لا تـــشـــتــــاق يقول...

يارومانسي حب ايه الى يديك اى حاجه انت بتهرج
الحياه مبقيتش كده مبقاش حد بيدى بدون مقابل
اما بالنسبه لينا احنا مرضي بحبنا واعتقاداتنا فيه
نورت يابرنس

لا تـــشـــتــــاق يقول...

ياعم الحب مش فيه قدوه
ده حاجه بتحرك فيك خيالاتك وتدخل عليك اعتقادات تؤمن انت بيها وتحب بالطريقه الى من جواك حسيتها
وبعدين ليه بتسميها خيابه
مش ممكن برده تتسمى
حب بأخلاص
عموما يا احمد كبر
سلام

ريمان يقول...

واااااااااااااااااااو


لا لا مش قادره اوصف

طب اقول ايه

اعبر ازاى عن اعجابى باسلوبك وتعبيراتك القويه دى



بس خلينا فى الموضوع


انت لو بتحبها بجد مش هتقدر على التحدى ده

الا بقى لو كانت اردتك من حديد


وتكون فعلا اخدت قرار وواثق


طب حاول كده تفكر تانى

رفقة عمر يقول...

استاذ احمد
اول مره اعرف ان صاحب المدونه رجل
اعتذر لانى كنت مبتعده فتره عن التدوين وكنت لا اتابع جديد المدونات
اولا انا لست صاحبه القصه التى قراتها على مدونت هى قصه لاخت كتابتها على احد المنتديات ولقد تاثرت بها وحبيت انى انشرها على مدونتى لتعم الفائدة

وبخصوص كلاماتك على مدونتك مشاعر الحب مشاعر خاصه جداااا
ومن الصعب التعليق عليها لانه تكتب لشخص واحد فقط
ربنا يمعك بمن تحب على خير وادام الله عليك نعمه
اللهم امين

عاشقه الرومانسيه يقول...

متاكد من كلامك؟
يعنى ده قرار نهائى؟
(:
انا عارفه ان الاجابه هتكون لأ
اصل عنوان البوست بيقول كده
(:
ربنا يسعد قلبك اللى كله اشتياق ده يااحمد

أمل حمدي يقول...

انى الان اعيش حالة لاأعرف لماذا اقول
هذا الكلام لكن اعلموا جميعا انه من الخطأ
ان احب واتلفظ بتلك الكلمات ولكن ما قصدته.
هو مجرد تعبير بسيط عمّا احس من جراح والم.
لكنى والله وبالله ما احببت غيرها وما كنت .
مائجا الا بها انها وبحق عشق للحياه للحياه


كل ذو احساس شاعر يعلم ذلك ولا يسيء الظن ابدا


تسلم ايدك

رائعة

لا تـــشـــتــــاق يقول...

ريمان
والله انتى قمر ربنا يخليكى يارب
وميرسي كتير على الكلام الجميل ده
انا ولا بتحدى ولا عاوز اتحدى
الحمد لله على كده
وده لأنى حينما اكذب على نفسي اقول ذلك الكلام

لا تـــشـــتــــاق يقول...

رفقه عمر
ولايهمك ان حضرتك مكنتيش تعرفي هوية صاحب المداونه
عادى مش مشكله
المهم انك دايما منورانى

لا تـــشـــتــــاق يقول...

ماما اموله
حضرتك دايما منوره بتعليقاتك
اصلا كفايه وجود حضرتك
ربنا يسعد ايامك يارب
دمتى في خير ورضا وسعاده