الاثنين، 16 نوفمبر 2009

محبوبه وزوج ومقتول:


اترقب من بعيد فستان ابيض و" ثوب " ابيض كانت الصوره قمه في النقاء يغشااها البياض من كل جانب

أمرأه جميله خجوله تكاد ترفع عيناها بـ أبتسامه نقيه حمقاء .. أجل حمقاء !

كيف قاادتها حماقتها للزواج بغيري !~

حماقتها التي تجاهلت نظراتي وحزني وهي تطلب مساعدتي لاظهرها في ابهى حله لتزف الى غيري

لم تسطتع عيناي النظر مطولا اليها .. سرعان مالفت انتباهي ملاك بـ حله انسان يقف بجانبها

رجل وسيم محب خجل بعض الشئ ,, يبتسم لمن حوله

يحيي هذا وذاك ولسان حال الجميع يقول " مبروك " يا فلان وغيرها من كلمات التهاني التي تطعن قلبي بقسوتها

كانت السعاده تغمرهما فهم في اجمل ايام عمرهم .. اجمل ليله .. ليله الزفاف !!


تبادلا الخواتم .. ذلك الشئ الصغير الذي هو رمز ارتباطهما مدى الحياه ..

فـ حيمنا كان يلبسها وتلبسه كان قلبي يتبعثر يمينا وشمالا

كان قلبي يعاني .. يهنئ .. يحترق بـ صمت ,, لم استطع تحمل صعوبه الموقف

خرجت حتى لاتفضحني دموعي ويكشف سري صوت انيني الذي بات مسموعا ..

استذكر سنيني التي ضاعت في حبها !!


سنيني التي عشتها من اجلها ومن اجل رؤيتها وسماعها

اتحمل تجاهلها لي .. اتحمل عذاب قلبي المحب ,, واسئلته لي ..

لماذا تنظر حتى الي !! لمآذآ لاتشعر ولو بـ ربع حبي لها

بعد لحظات من تجفيف نهر دموعي ..

رفعت رأسي و اذا بها خرجت معه ليذهبا الى منزلهما " بيت الزوجيه "

هذا المكان الذي سيجمعهما طيله عمرهما حيث لايفرقهم إلا الموت ..


أدركت انها ذهبت ,, ان حبي الطفولي تلاشى ~

احلامي اختفت , اجل لم تعد لي !!


استجمعت قواي .. لاقول

[ مووفق يا فلآلآن ]

هناك 35 تعليقًا:

عاشقه الرومانسيه يقول...

دى فرصه علشان احتل المدونه لكن انا مش هاعمل كده لانى زعلانه منك


اما عن البوست بقى
فاجمل قصص الحب اللى بيعيشها الانسان على ذكرى
لان الزواج بيقتل الحب
ده رايى
ثم ان البطل هنا واضح انه كان حبه من طرف واحد
طيب ليه مش عمل خطوه لمجرد انه يحسسها بحبه على الاقل
تخازله هو اللى ضيع حبه منه
هى مالهاش ذنب

------ يقول...

صباح الخير يااحمد

شكل الحكاية دراما ادام فيها مقتول

------ يقول...

حلو اوى ان الواحد يكون تانى تعليق

دى فرصة هههه

اروح اقرأ وارجع احتل شويتين تلاثة

------ يقول...

اسلوبك تحفة والله
وخليتنى دمعت

كيف قاادتها حماقتها للزواج بغيري !~

يمكن لانها لم تحبك

يمكن رغما عنها

وليه انت معملتش حاجة ومعبرتش عن حبك
ووقفت لغاية مالبست فستانها الابيض

لماذا تنظر حتى الي !! لمآذآ لاتشعر ولو بـ ربع حبي لها

ماهى لو انت فى قلبها كانت قلبها هيتقطع زيك بالظبط

لكن هو شكله حب من طرف واحد
سيبك انت

واكيد لازم ننسى الماضى
نشوف حياتنا
ومنوقفش علشان حبيب سابنا

romansy يقول...

الى متى الحب الصامت؟؟؟!!!
هل سيظل هو الحائل الوحيد بيننا وبين من نهواها

ameen يقول...

انا اسف انى دخلت كده معلش بس انا دخلت عن طريق الصوره والفيلم

وهقولك حاجه واحده بس

اللى بيحب التانى اكتر بيبدا بالخطوه الاولى
ولو الاتنين بيحبوا بعض نفس القدر

هى دى المشكله
لان التردد واحد
والخوف واحد

والشعور بالنفور من الرفض واحد

ورغم ان البنت المفروض رقيقه
وقناعتى الشخصيه ان المفروض

الراجل هو اللى يبذل مجهود اكتر
لازم يخلى اللى بيحبها تحس انها اميره وانه تعب علشانها

بس محدش بيروح لمكان هو حاسس انه ممكن يترفض فيه

انا حاسس ان الوضع معقد اوىىىىىىىىى

والسلام
وعلى فكره

مدونه رائعه فعلا

ليس فقيرا من يحب يقول...

طب القلوب بايد مقلب القلوب

ويمكن بطلتنا ما حسيتش ناحيه البطل

بمشاعر

او يمكن البطل معبرلهاش عن حبه ومعملش

خطوة تغير النهايه دى

كلماتك اكثر من رائعه

تسلم ايديك

مي يقول...

حلوة اوى بس فى حلقة مفقودة مش عارفة ايه هى طب هى تعرف؟ ولا من طرفه هو بس ولو كانت تعرف طب ماهى مبسوطة معاه مممممم مش عارفة بس حاسة ان فى حاجة غلط مش عارفة استوعب غير ان اى حد بيضيع منه حب عمره بيبقى موجوع بس انا شايفة ان الاصرار بيكون لاخر لحظة
على فكرة بموت فى توم كروز وكيتى هولمز وبنتهم سورى ههههههههه ولو العريس توم كروز حتى لو بالبنت معلش ميترفضش يا احمد هههههههه
تحياتى ليك وتسلم ايدك

غير معرف يقول...

اللى يحب لازم يدافع عن حبه ويتمسك بيه
الحب الصامت اللى بين النفس دا مبيجبش نتيجه

ابقى طمنى عليك

اختك حنين

ЯậŇ MỗŘỹ يقول...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
فكرتنى بموقف بس كانت بنت هى اللى حبيت واحد و ما قالتش ليه لحد ما لقيته هو و صاحبته ارتبطوا ببعض
القصه رائعه جدا و مؤلمه بطريقه جميله
يا رب محدش يعانى من الحب الصامت لانه مؤلم قوى و لو أصحابك عرفوا و لقوك بتتألم بتضطر تخبى ألمك و تكدب و تقول انك نسيت
سلام

ريتاج يقول...

رائع عن جد
تسلم الايادى

تحياتى
ريتاج

لاسع افندى يقول...

أدركت انها ذهبت ,, ان حبي الطفولي تلاشى ~
احلامي اختفت , اجل لم تعد لي !!

كلمات مؤلمه اخذتنى معها لدنياها



تحيه لاسعه

الغدوف يقول...

اللهم مسحة رحمة على القلب المنكسر الجريح

تحية وأماني أطيب

ريمان يقول...

بوست صعب اوى اوى اوى



اوى بجد


تخيلت الاحساس والموقف لقيته بجد احساس قاتل


بجد ربنا يكون فى عون اللى بيمر باحساس زى ده

Pink Dreams يقول...

بجد الاحساس صعب قوى
انك تشوف الانسان اللى انت بتحبه وهو مع غيرك
بس ليه الحب الصامت
ليه محاولش انه يبوح ليها بحبه
يمكن كانت بتحبه بس عشان كرامتها وحيائها استنت انه هو اللى يصارح بحبه الاول ولما فقدت الامل راحت للى شاريها وباح بحبه ليها

ويمكن كان حبه من الاول من طرف واحد

بس متهيالى ان الانسان اللى بيحب بجد لازم يحاول انه يثبت انه متمسك بحبيبته

بوست جميل
والاحساس يه صعب قوى يا احمد

amirelhob يقول...

بوست حلو بس يمكن متكرر مع اختلاف الطريقه والاشخاص عاجبنى اوى الطريقه وعاجبنى اكتر الاسلوب واختيار الكلمات وبتمنى انى ازورها تانى ومتبقاش الزياره الاخيره يا رب

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

صباح الورد
اخبارك اية

بصراحه مش عارفه اقولك اية قد اية انت جميل قوووووووووووى
وبتحرجنى بأعذب الكلمات

ربنا يسعدك يا احن خلق الله

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

الحب ده محدش فاهمه لحد الوقتى يا احمد

فين حب زمان
فين التضحية كل شىء مات جوا البشر


على فكرة انا بحيك على اغانى كاظم الساهر لانى بعشقه قووووووووووى
من افضل المطربين الاوئل على قلبى
دمت بكل خير
تحياتى

مهرة سالم يقول...

السلام عليكم...
إزيك يا أحمد .....
لا ماشاء الله تمام واضح من التدوينه...
.....
طبعا لأنه كان حب طفولي ...
لابد أن يمضي لحال سبيله ...
...
ومووووفق يا أحمد..

ريمان يقول...

شكل موضوعك الجديد توحفه

بجد العنوان هايل

شوقتنى ليه

يلا بسرعه بقى نزله عشان اشووووووووووف

هاني سعيد يقول...

سلمت يداك لان مفيش حد ما اتعرضش للموقف دا
دمت بود

اقصوصه يقول...

اللي يعيش يشوف

والحياه تجارب :)

لا تـــشـــتــــاق يقول...

للاسف محدش همنى
ياجماعه انا مش بقول حب طفولى اقصد بيه مراهقتى
انا اقصد انه من زمان ولسه عايش
كمان انا مش اقصد انه حب من طرف واحد
لا انا اقصد ان فيه حد خان وساب التانى
ولا اعلم لماااااا؟

لا تـــشـــتــــاق يقول...

طبعا انا بشكركم جميعا على انكوا نورتونى بجد
والناس الى اول مره تعلق عندى
انا شاكر جدا لوجودكم وتعليقاتكم الجميله

غير معرف يقول...

اه ماشى يا اخويا قاعد عمال تشكر وتهلل ماشى ماشى

على فكرة انا زعلى وحش جدا


ماكنتش اعرف ان قلبك اسود اوى كده ياساتر


فين يادنيا على بال ماتحن سياتك وتيجى على نفسيتك وتتعطف وتتكرم وتعلق عندى
او حتى تسأل تشوف
انا روحت فين ايه حياتى

موت ولا لسه عايشة


ماشى ماشى


امشى كده
انا زحلانة
اوعى اوعى لالالالا ماتحاولش تصالحنى
انا قولتلك زحلى وحس

ماشى



على العموم

انا برده قلبى ركيك
وهاقولك سلام

وباهديلك اغنية لو ليا حق
بتاعت محمدينو فؤاد

لا تـــشـــتــــاق يقول...

انت مين يا غير معرف انت ولا انتى
على فكره انا بسال على كل الناس
ومبيتسألش عليا
ودى مش مشكله عادى
وان كنت قصرت في حق حد
فبيبقي غصب عنى

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

ازيك ياقمر اخبارك اية

يارب تكون بخير ويطمنى عليك

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

ابقا سيب ليا ايميلاك عندى انا عمله حفظ للتعليقات

منتظرة

sweet angel يقول...

ايه ده؟؟؟؟؟
معقول انا مش علقت
انا متاكده اني شوفت البوست ده وعلقت عليه
لتكون حذفته؟؟؟؟؟؟؟
تبقى وقعتك كاروهات

رفقة عمر يقول...

من اسوأ نهايات الحب
وللاسف تتكرر كتير جداا

نسال الله العفو والعافيه ويجعل قلبنا مطمئن بذكره دائما
ويعوض صاحب القصه خيرا

Romancia يقول...

يااااه كل دة
البوست حزين اوى
وصعب اوى لو كان حقيقى
بس
الى يتخلى عن حبه خاصه لو عارفه
وعارف حبه ليه يبقى مش هنقول محبش بس حبه مكنش قوى كفايه انه يقف ادام اى ازمات او اى ظروف
وفى الاخر
كل شىء نصيب ومكتوب عند ربنا



اسلوبك رائع كالعادة
ما شاء الله

طوبه فضه وطوبه دهب يقول...

اسكبت دموعى على هذا الحبيب الذى كان مصيره الدمع ولوعه الم الفراق ولكن دعنى اقولها لك كلا يأخذ من الدنيا نصيبه فلن يتزوج احد الا من كتبت له وكتب لها ثق فى ذلك وقيس عليه كل امور حياتك واعرف انه الله عز وجل قد اختار لكل انسان افضل مايناسبه

Tamer Nabil Moussa يقول...

بوست رائع


عجبنى اوى طريقة سردك

ربنا يوفقك ويكرمك


مع خالص تحياتى

لا تـــشـــتــــاق يقول...

طبعا ياجماعه انا اسف انى مش برد على كل واحد بشخصه لكن غصب عنى والله
وسامحونى
وادعولى وانا دوما شاكر لوجودكم
وسعيد جدا بيكم
شكرا بجد

غير معرف يقول...

انت فين يااحمد
طمنى عليك يابنى
يارب تكون بالف خير
تحياتى